TP-LINK. Устройство не запрашивает логин и пароль

Материал из Я Админ
Версия от 17:30, 20 марта 2014; Admin (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск

Иногда при попытке подключиться к WEB-интерфейсу роутера или WiFi-точки доступа появляется следующее сообщение:

login incorrect
Username or Password is incorrect.
Please refer to the troubleshooting below:

Is the "Caps Lock" enabled on your keyboard?
The username and password must be lowercase, please ensure that the "Caps Lock" LED is disabled on your keyboard and try again.

Forgot your username or password?
Please reset the device to the factory default settings if you have forgotten your username or password. The default username and password are both set  as "admin".
Note: The settings will be restored to factory default after the resetting.

How to restore the device to the factory default settings?
Firstly locate the reset button on the rear panel of the unit, whilst the device is powered on press and hold the reset button for more than 5 seconds, the device will then reboot and restore itself to the factory default settings.

Т.е. нам говорят, что логин или пароль не правильные. Хотя мы их даже не указывали. Окно с запросом данных для аутентификации просто не появлялось.

Сброс устройства к заводским настройкам не помогает.

Причина кроется в антивирусе. Попробуйте отключить все антивирусное ПО на компьютере. Скорее всего после этого сможете нормально подключиться.